Sociale veiligheid en omgaan met agressie

Sociale veiligheid en omgaan met agressie

Code 95 Sociale veiligheid en omgaan met agressie

Doel van deze code 95 Sociale veiligheid en omgaan met agressie

is het bijscholen van personeel wat in een dienstverlenende sector werkzaam is.

Om in bepaalde situaties vanuit een juiste beroepshouding te handelen waardoor escalatie wordt voorkomen en waarmee praktische situaties op een contactgerichte en klantvriendelijke wijze worden opgelost.

Ook wordt het bij code 95 Sociale veiligheid en omgaan met agressie en met stress een steeds belangrijker aspect in de uitvoering van werkzaamheden. Wat is eigenlijkeen conflict?

Wat is agressie?. Tijdens de code 95 Sociale veiligheid en omgaan met agressie krijgen we hier antwoord op. Onder agressie wordt meestal verstaan het gewelddadig handelen met het doel schade toe te brengen. Dikwijls gaat het om schade aan personen.

Er zijn situaties waarin vanuit een normale situatie de spanning oploopt. Er gebeurt iets waardoor de persoon geïrriteerd en/of gefrustreerd raakt.

Bij conflicten spelen persoonlijke gedragingen en emoties een rol.

Als het gaat om een woedende persoon dan is het zaak om goed te luisteren. Geef die persoon de mogelijkheid om stoom af te blazen en zijn verhaal te vertellen. Toon begrip.

Laat de woede uitbarsting rustig uitrazen en wacht tot de persoon, na dat hij of zij zijn of haar verhaal heeft verteld. Je zult zien dat dan iemand wat kalmeert en dat is het moment om de leiding van het gesprek over te nemen.Vat het probleem samen zodat de persoon weet dat het probleem goed begrepen is en probeer samen de oplossing voor het probleem te vinden.

Vraag

Wat bieden wij

Onze diensten op een rij

 
 
 
 
 
 

Onze klanten

Deze ondernemingen gingen u voor

  • Aankomende cursussen:

    Lading Zekeren E-learning

    Denekamp

    20-03-2024

    REVI

    Wierden

    21-03-2024

    Rijoptimalisatie theorie

    Denekamp

    22-03-2024